Co robić , aby wieczorem nie podjadać?

Zjeść czy nie zjeść późnym wieczorem?

W ostatnim wpisie pisałam o tym dlaczego po 17.00 nasz apetyt gwałtownie rośnie.

Dziś proste zasady i triki polecane przez naszą Panią Dietetyk jak  zwalczyć nocne podjadanie

Pierwsza i najważniejsza zasada to

Regularne posiłki

Powinniśmy spożywać 5 niedużych, zdrowych posiłków, co 3-4 godziny. Wskazane jest jeść dużo warzyw,owoców i produktów pełnoziarnistych.Dzięki temu dostarczymy organizmowi wystarczającej ilości energii, nie będziemy głodni. W ten sposób zapobiegniemy napadom wilczego głodu w godzinach wieczornych.

Warto pamiętać, że najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia powinno być śniadanie.

(Uwaga badania pokazują, że jedzenie śniadań przyśpiesza metabolizm o 30 %)

Natomiast kolacja powinna być lekko strawna.

Wolne jedzenie

Przyjrzyj się dokładnie sobie w jaki sposób jesz. Osoby, które mają nawyk wieczornego podjadania jedzą często nieświadomie. Zajadają się stojąc przy lodówce, patrząc przez okno albo pracując przy komputerze lub oglądając telewizję. Warto usiąść przy stole i celebrować posiłek. Wyniki badań potwierdzają, że kiedy jemy wolno i świadomie oraz delektujemy się każdym kęsem zauważamy kiedy się już najedliśmy i dlatego zjadamy mniej

Aby świadomie rozkoszować się jedzeniem jedz po prostu  dwa razy wolniej niż do tej pory, tak abyś mogła poczuć smak jedzenia i zauważyć, kiedy już się najadłaś. Zarezerwuj sobie wcześniej czas na posiłek, aby w trakcie jedzenia nic Ci nie przeszkadzało.

Pusta lodówka

Lodówka pełna smakołyków, po które możesz sięgnąć w każdej chwili może zrujnować każde nasze silne postanowienie. Jak rozwiązać ten problem? Kupuj możliwie jak najmniej. Nie trzymaj w domu słodyczy i kalorycznych przekąsek. Jeżeli po imprezie zostało Ci dużo jedzenia to rozdaj je gościom.

Przyjmuj magnez witaminą B6

Ten pierwiastek antystresowy pomoże złagodzić wieczorny apetyt na czekoladę

Pij 2 litry płynów dziennie

Pamiętaj, aby zawsze zabierać ze sobą butelkę wody. Pij często. Gdy tylko poczujesz ochotę na “ małe co nie” najpierw napij się wody. Dużo łatwiej będzie Ci poradzić sobie z podjadaniem, gdy Twój organizm będzie nawodniony.

Bądź zajęta wieczorem

Jak już wiesz jedną z przyczyn podjadania po 17.00 jest chęć zrelaksowania się w przyjemny sposób po całym dniu. Zorganizuj sobie czas w ciekawy sposób. To dobry moment, aby robić to co lubisz . Możesz zająć się swoim hobby, poczytać, posłuchać muzyki. Możesz również zapisać się na wieczorne zajęcia gimnastyczne lub artystyczne.

To chyba dziś na tyle. Gdy nieraz powraca mój nawyk bezmyślnego wieczornego podjadania, czytam te zasady. Tobie też polecam:-)

Kasia

 

Dodano: 15 października 2015 Kategoria: Dla zdrowia, Motywacja, Projekt odchudzanie Tagi: , , , , , , , 2 komentarze

Dodaj komentarz




Komentarze

  1. Basia napisał(a):

    Witam
    Po przeczytaniu powyższego tekstu, wielkie WOW, naprawdę jakie to wszystko jest proste, zaczęłam stosować zasady opisane powyżej jak mantrę, pomaga 🙂 w szczególności picie dużej ilości wody, zapełnia żołądek a przy okazji pomaga w oczyszczeniu organizmu, dziękuję za bardzo dobrą radę.

    • W pogoni za zdrowiem napisał(a):

      Bardzo się cieszę Basiu:-) Picie dużej ilości wody to jeden z ważniejszych moich nawyków, fajnie, że stosujesz.

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl