Hummus domowy

Hummus to przekąska bardzo popularna na dalekim wschodzie. Jego głównym składnikiem jest ciecierzyca, bardzo zdrowa roślina strączkowa.  Udowodniono, że jedząc potrawy zawierające ten składnik obniżymy poziom cholesterolu we krwi i wzmacniamy odporność.

Hummus to świetna pasta, którą możemy np. wziąć do pracy  i zjeść razem z ciemnym pieczywem na drugie śniadanie. Poniżej przepis.

hummus skłądniki

Składanki:

  •  200 gram ciecierzycy
  • 2 łyżki pasty tahini
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z polowy cytryny
  • sol, pieprz
  • słodka papryka
  • 2 łyżki oliwy

Ciecierzycę namaczamy, najlepiej na noc.  Namoczoną ciecierzycę płuczemy i gotujemy do miękkości około 40 minut. Gdy ostygnie blendujemy na gładką masą (razem z wodą, w której się gotowała) dodajemy pastę tahini, 2 ząbki czosnku, sok z cytryny, sol, pieprz i oliwę następnie znowu blendujemy. Możemy posypać zwierzu słodką papryką.

Ponieważ nie każdy wie co to jest pasta tahini już wyjaśniam.

Pasta tahini to po prostu zmielone ziarna sezamu. Produkt całkowicie naturalny, bez sztucznych dodatków. Próbowałam zrobić ją sama i zblendować ziarna sezamu. Niestety zostają grudki, dlatego polecam wykorzystać pastę tahini. Kupimy ją praktycznie  w każdym supermarkecie w dziale kuchnia orientalna.

Smacznego 🙂

 

hummus kanapki

Dodano: 20 listopada 2015 Kategoria: Projekt odchudzanie, Przepisy Tagi: , , , , , , , , , , , , , , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl