Jak uporządkować swoje życie? – część 2 przetwarzanie informacji

W zeszły czwartek przedstawiłam Wam mój ulubiony system mający na celu zwiększyć efektywność pracy i pozwolić na skuteczniejsze realizowanie działań. To system Zen To Done , którego autorem jest Leo Babauta. Był on kiedyś osobą totalnie niezorganizowaną, palił papierosy, miał nadwagę  i problemy finansowe. Dzięki temu systemowi diametralnie zmienił swoje życie. Schudł, pozbył się nałogów, podwoił swoje dochody i ukończył triatlon. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Cały system polega na konsekwentnym wdrożeniu jedynie 10 nawyków. Będę opisywała po kolei każdy nawyk. Wpis na ten temat będą pojawiały się w dziale motywacja.

  1. Nawyk pierwszy to gromadzenie. Zawsze i wszędzie bądź gotowy do zapisywania wszelkich napływających do Ciebie informacji. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  2. Nawyk drugi to przetwarzanie.

Gdy już gromadzimy napływające do nas ze wszystkich stron informacje to należałoby coś z nimi zrobić, przetworzyć je, a najlepiej wdrożyć do naszego życia. I tu zaczynają się schody. Sterty papierów, nieprzejrzanych spraw, odwlekanie decyzji dotyczących często najprostszych zadań takich jak np. pójście do lekarza czy naprawienie szuflady. Góry niezałatwionych spraw ciągle wiszą nam nad głowami.

Informacje, które jedynie zapiszemy w notatniku będą bezwartościowe, jeżeli nic z nimi nie zrobimy.

Jak zatem przetwarzać zgromadzone informacje krok po kroku?

1. Ogranicz liczbę skrzynek spraw przychodzących, czyli miejsc, gdzie pojawiają się nowe informacje. Im jest ich mniej, tym łatwiej nad nimi zapanować. Jeżeli to możliwe wyeliminuj niektóre z nich np. im mniej kont emaliowych tym lepiej, być może wystarczy Ci jeden adres email.

Zaczęłam analizować moje skrzynki spraw przychodzących. Jest ich o wiele więcej niż myślałam.

  1. poczta email
  2. notatnik, gdzie gromadzę wszystkie informacje
  3. telefon – informacje z rozmów i smów
  4. poczta tradycyjna
  5. facebook

Pierwszą rzeczą jaką zrobiłam było wykasowałam wszystkie subskrypcje i prenumeraty, z których już nie korzystam ( nie jest to takie łatwe, bo i tak nadal niektóre przychodzą:-)

2. Panuj nad skrzynkami i nie pozwól im się przepełniać. Przetwarzaj ich zawartość przynajmniej raz dziennie.

Jak przetwarzać?

  1. Przetwarzaj z góry na dół. Sprawnie podejmuj szybkie decyzje co zrobić z daną informacją. Nie pomijaj i nie odkładaj z powrotem.
  2. Jeżeli nie potrzebujesz to wyrzuć.
  3. Zrób, jeżeli zajmie Ci to nie więcej niż 2 minuty.
  4. Jeżeli zajmie Ci to dłużej niż 2 minuty, wpisz na „ listę zadań do zrobienia”
  5. Umieść w archiwum, jeżeli uważasz, że może przydać Ci się to w przyszłości. ( z mojego doświadczenia wynika, że do większości informacji i tak zwykle już nie zajrzymy ) Dlatego jeżeli wahasz się czy odłożyć do archiwum to po prostu wyrzuć, prawie wszystkie informacje można znaleźć w internecie.
  6. Nie zaglądaj do skrzynek przychodzących na okrągło. Wyznacz określony czas na przetwarzanie ich zawartości. I oczywiście wyłącz dźwiękowe powiadomienie o nadejściu nowego maila. Ja właśnie to zrobiłam:-)

A na koniec ciesz się za każdym razem, gdy oczyścisz wszystkie skrzynki. Bo to na prawdę daje olbrzymią satysfakcję.

P.S. Od marca wpisy będą pojawiały się 2 razy w tygodniu, zwykle we wtorki i w piątki. Cały czas będę pisała o zdrowym stylu życia, ćwiczeniach, odżywianiu ale także od czasu do czasu o rozwoju osobistym.

Źródło :http://biz.blox.pl

Dodano: 28 lutego 2016 Kategoria: Motywacja Tagi: , , 2 komentarze

Dodaj komentarz




Komentarze

  1. Ola pisze:

    Kasia! Fajna seria 🙂 Polecam niekończące się źródła pomysłów i inspiracji organizacyjnych: http://niebalaganka.pl/ ; http://www.paniswojegoczasu.pl/

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl