Jak uporządkować swoje życie?- nawyk 8 upraszczanie

Kontynuuję mój cykl ” Jak uporządkować swoje życie?” Dziś 8 odcinek i 8 nawyk  mojego ulubionego systemu zarządzania czasem i porządkowania własnego życia.

Jak już wiecie jest to  system Zen To Done , którego autorem jest Leo Babauta, składa się on z 10 nawyków.  Jeżeli przypadkiem rozpoczęłaś/eś czytanie od tego odcinka to tutaj możesz przeczytać.

Przypomnę, że :

  1. Nawyk pierwszy to gromadzenie. Zawsze i wszędzie bądź gotowy do zapisywania wszelkich napływających do Ciebie informacji. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  2. Nawyk drugi to przetwarzanie.Podejmuj sprawne decyzje dotyczące wszystkich spraw przychodzących.Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  3. Nawyk trzeci to planowanie. Wyznacz najważniejsze Kamienie Milowe Tygodnia ( najważniejsze rzeczy) i wyznacz czas kiedy chcesz je osiągnąć. Więcej przeczytasz tutaj.
  4. Nawyk czwarty to działanie. Skupiaj się na jednym zaplanowanym zadaniu na raz i wykonuj je do końca. Więcej przeczytasz tutaj
  5. Nawyk piaty to prosty system przeglądanych codziennie list rzeczy do zrobienia. Więcej przeczytasz tutaj.
  6. Nawyk szósty to porządkowanie. Zasada jest prosta każda rzecz powinna mieć swoje miejsce. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj.
  7. Nawyk siódmy to przeglądanie. Raz w tygodniu przeglądaj swój system i swoje cele. Więcej znajdziesz tutaj.

Nawyk 8 to bardzo miły nawyk, czyli upraszczanie.

Ciągle mamy dużo rzeczy do zrobienia, nasze listy są naprawdę długie a lista pozycji przytłaczająca.  Co gorsze każdego dnia mamy wrażenie, że te liczba spraw do załatwienia stale się zwiększa, chociaż cały czas staramy się załatwiać wszystko na bieżąco.

Efekt naszej pracy może być taki ,  że będziemy ekstremalnie przepracowani. Aby do tego nie doszło przeczytaj poniższe zasady polecane przez system Zen To Done.

Oto one:

  1.  Eliminuj, eliminuj. Jak?  Zapewne część zadań możesz usunąć ze swojej listy, bo np. straciły swoją aktualność. Natomiast część możesz oddelegować  innym osobom.
  2. Skup się na tym co najważniejsze.  Jak pamiętasz masz swój określony cel roczny i staraj się aby prace, które robisz w ciągu dnia były poświęcone właśnie temu celowi.  Nie ciągnij zbyt wielu srok za ogon.
  3. Uprość swoje zobowiązania. Odmawiaj, odmawiaj. Nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego. Postaw tylko na te sprawy, które dają ci radość i wnoszą wartość do twojego życia.
  4. Uprość zalewający cię strumień informacji Wypisz się ze zbędnych subskrypcji. Ogranicz odpowiadanie na pocztę elektroniczną. Ogranicz czytanie gazet i czasopism. Bycie na bieżąco z najnowszymi wiadomościami często tylko nas ogłupia. Zastosuj tak zwaną dietę ubogą w informacje.
  5.  Kamienie milowe, które ustalasz podczas przeglądów tygodniowych to Twoje najważniejsze zadania. Przypisz je poszczególnym dniom tygodnia. Zrób je zawsze jak najwcześniej, aby uniknąć przesuwania terminów ich realizacji na popołudnie lub inny dzień. Prawda jest taka, że gdy robimy rzeczy dużo jesteśmy bardzo zajęci i robimy je często byle jak. Oto ciekawy przykład, który to świetnie obrazuje.Wyobraźmy sobie dwóch dziennikarzy. Pierwszy z nich jest bardzo zajęty i pisze mnóstwo artykułów tygodniowo. I choć one są poprawne , to są zwykłą reporterską pracą. Drugi dziennikarz pisze w tygodniu tylko jeden artykuł, ale będzie to artykuł świetny, bo miał czas, aby dobrze i solidnie się do niego przygotować. Będzie cytowany i szeroko komentowany , być może przyniesie mu korzystne oferty pracy. Niektóre nasze działania przynoszą długoterminowe korzyści inne czynią nas tylko zajętymi ludźmi, w perspektywie nie dając nadziei na odniesienie znaczącego sukcesu. Dlatego warto skoncentrować się na najważniejszych zadaniach,
  6. Określ trzy najważniejsze zadania na dany dzień. Poświęcaj na nie całe przedpołudnie, a nawet cały dzień jeżeli trzeba.
  7. Komasuj małe zadania . Co jednak zrobić z pojawiającymi się sprawami, które wymagają szybkiej reakcji ,żeby nie nabrzmiały i nie sprawiły nam większego kłopotu.  Zapisywać się na osobnej liście, ponieważ w większości przypadków nie musisz się nimi zająć.  Po prostu zapisz je i wyznacz na przykład 30 minut po południu na ich wykonanie. Zawsze najpierw wykonaj najważniejsze zadaniami, a dopiero potem załatw sprawy drobne takie jak rozmowy telefoniczne, listy, maile. Może się okazać, że kilka zostanie na następny dzień ale przynajmniej zrealizujesz najważniejsze zadania na dany dzień.
Źródło :http://biz.blox.pl

Dodano: 24 kwietnia 2016 Kategoria: Motywacja Tagi: , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl