Mało wymagający sport

Prosty a równocześnie bardzo efektywny rodzaj sportu to po prostu marsz. Uprawiany regularnie ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie i wygląd. Według Światowej Organizacji Zdrowia, aby znacząco poprawić nasze samopoczucie należy wykonywać przynajmniej 10 tysięcy kroków dziennie. Krok kobiety to około 60 cm, zaś mężczyzny 80 cm. Zgodnie z obliczeniami kobieta każdego dnia powinna pokonać dystans około 6 km a mężczyzna 8 km.

Warto wiedzieć, że zalecanej długości marszu nie trzeba pokonać jednorazowo. Poza obowiązkowymi, codziennymi  spacerami można wprowadzić kilka drobnych zmian do naszego harmonogramu np. zamiast windy wybrać schody, przejść jeden przystanek pieszo.

Badania wykazały, że przeciętny pracownik korporacji, który drogę do pracy pokonuje samochodem, do swojego biura jedzie windą i nie uprawia żadnego sportu pokonuje jedynie około 2000 kroków dziennie.

 

W 2010 roku Global Corporate Challenge przeprowadziła znaczące badania dotyczące marszu. Poddało się im aż 100 tysięcy osób z 65 krajów. Średnia, dzienna  liczba kroków badanej grupy wyniosła 13 tysięcy kroków.

Uczestnicy badania zauważyli znaczącą poprawę swojej kondycji, zdrowia oraz samopoczucia. Poprawiły się również ich wyniki badań, obniżył cholesterol oraz ciśnienie. Marsz rewelacyjnie wpłynął również na ich sylwetkę, zwężając talię. Istotnym elementem na który zwrócili uwagę biorący udział w regularnych marszach była poprawa koncentracji uwagi oraz wydajności w pracy.

 

 

Aby wcielić w życie pomysł regularnych marszów warto zacząć od krótkich, codziennych spacerów a po jakimś czasie regularnie zwiększać dystans. Dobrym pomysłem jest również zakup krokomierza. Można go nabyć w sklepie sportowym lub przez internet – koszt od 30 zł. Przypinamy go rano do paska a wieczorem możemy sprawdzić ile kroków zrobiliśmy danego dnia wliczając w to nie tylko codzienny trening marszowy, ale również wyprawy po zakupy czy prace w ogródku.

Pamiętajmy, że najważniejsza jest regularność. Dlatego dobrym pomysłem, który z pewnością pozwoli nam się zmobilizować jest codzienne zapisywanie ile kroków danego dnia udało nam się zrobić.

 

Doskonałą propozycją na maszerowanie jest Nordic Walking. To sport wywodzący się z Finlandii. Jest to połączenie tradycyjnego marszu z  techniką jazdy na nartach biegowych. Podczas spaceru idziemy i dodatkowo odpychamy się od podłoża kijkami.

Uprawiając Nordic Walking wzmacniamy mięśnie  górnej części ciała, równocześnie odciążając kręgosłup i kolana.

Aby w pełni zrealizować korzyści płynące treningu Nordic Walking wskazane jest opanowanie prawidłowej techniki treningu. Podczas chodzenia plecy powinny być wyprostowane, brzuch wciągnięty, łokcie rozluźnione i w miarę proste, ale nie sztywne.

Kroki stawiamy rozpoczynając od pięty, przez śródstopie, wybijając się z palców. Powinny być one nieco dłuższe niż zazwyczaj. Ręce i nogi pracują naprzemiennie tzn lewa noga, prawa ręka wraz z kijem i odwrotnie.

 

Dodano: 10 listopada 2014 Kategoria: Dla zdrowia Tagi: , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl