Medytacja – techniki wizualizacji cz.2

Chcesz osiągnąć zamierzone cele np. schudnąć lub rzucić palenie, a jednak cały czas nie udaje Ci się. Prawdopodobnie blokują Cię Twoje przekonania. Przekonania, czyli opinie, które tkwią głeboko w naszej podświadomości i które uznajemy za prawdy niepodważalne na przykład: Nigdy nie schudnę. Pisałam o tym więcej w wpisie pt.Dlaczego niektórzy ludzie nigdy nie schudną?

Wspaniałym narzędziem, które pozwala zmienić nasze przekonania i tym samym znacząco pomóc nam w realizacji naszych celów jest właśnie wizualizacja. Wizualizacji trzeba się nauczyć, dlatego opisuję dokładnie zasady jej działania w 4 częściach (zawsze w czwartki ). Część pierwszą znajdziecie tutaj.

Zasada 1 ( na podstawie książki ” Modelowanie przyszłości” Vitaliy Gilberta )

Całe nasze życie jest rezultatem naszych myśli i działań z przeszłości. Opisałam ją dokładnie tutaj.

Zasada 2  to  regularna medytacja, wejście w stan jedności ze światem, stan bezwarunkowej miłości i szczęścia.

Vitaliy porównuje ją do silnika sportowego samochodu, ponieważ medytacja ma niesamowitą moc. Pomaga nie tylko przy wizualizacji, ale również wpływa istotnie na polepszenie stan naszego zdrowia.

Dlaczego warto medytować?

  1. Badania naukowe potwierdzają, że medytacja poprawia zdolności umysłowe, pamięć, umiejętność uczenia się i zdolność koncentracji.
  2. Medytacja pomaga również walczyć z  niepokojem, stresem, bezsennością a nawet chronicznym bólem.
  3. Wycisza umysł, pozwala osiągnąć wewnętrzny spokój, łatwiej jest wtedy skontaktować się z podświadomością i uzyskać dostęp do intuicji.
  4. Kiedy medytujesz obie półkule Twojego mózgu są ze sobą zharmonizowane, wtedy szybciej znajdujemy rozwiązania naszych problemów
  5. Wyniki badań The American Journal of Cardiology potwierdzają, że wśród osób, które regularnie medytują wskaźnik śmierci z powodu raka jest mniejszy o 49% a  wskaźnik śmierci z powodu chorób serca i naczyń krwionośnych jest mniejszy o 30%
  6. Regularna medytacja obniża ciśnienie krwi, zwiększa odporność organizmu.
  7. Poprawia nastrój, dodaje energii a także odpręża ciało.
  8. Zwiększa pewność siebie.
  9. To doskonały sposób na relaks, w ciągu 10 minut medytacji można odpocząć jak w ciągu 3 godzinnego snu.
  10. Medytacja rano daje nam pozytywną energię, w ciągu dnia pozwala się szybko zrelaksować a wieczorem pomaga szybko zasnąć.

Medytacja dla początkujących.

Medytacja może się wydawać czymś mistycznym i trudnym. Jednak jest to po prostu uwolnienie się od tyranii myśli. Bycie „tu i teraz”. Pewną formą medytacji są zajęcia, które wyciszą aktywność umysłu. W dawnych czasach ludzie medytowali patrząc na ogień lub lepiąc gliniane naczynia.  Teraz możemy robić to samo skupiając się na codziennych czynnościach takich jak sprzątanie czy  gotowanie.  Możemy też iść na spacer i świadomie skupić się na własnym oddechu, stawianych krokach i obserwacji otoczenia. Tylko obserwować, ale nie oceniać i nie analizować.

Pierwsza medytacja

Techniki medytacji są różne. Można skupiać się na oddechu,  na słowie (np.om), wyobrażać sobie np. plażę. Ważne jest, aby wyjść ze strumienia myśli. Ja osobiście najbardziej lubię medytować na leżąco. Lubię też, gdy w pokoju jest ciemno, a w tle słuchać relaksacyjną muzykę.

Często nie potrafimy przestać rozmyślać o bieżących sprawach, problemach. Ja również długo nie umiałam „nie myśleć”, mimo moich dobrych chęci myśli cały czas napływały. Przeczytałam wtedy, że należy to zaakceptować. Wyobrazić sobie, że napływające myśli są jak obłoki na niebie, które przypływają a potem zaraz odpływają. To uświadamia nam, że nie jesteśmy naszymi myślami.

Wróćmy jednak do wizualizacji. Vitaliy Gilbert zaleca, aby wejść w stan medytacji, być tu i teraz, poczuć stan bezgranicznego szczęścia i bezwarunkowej miłości do siebie i wszystkiego co istnieje, być szczerze wdzięcznym wobec Boga i samego siebie za wszystko, co dobre w tym świecie. Dopiero będąc w tym stanie mamy wystarczającą ilość energii, aby zacząć wizualizować nasze pragnienia. O tym jak to dokładnie robić napiszę w czwartek za tydzień.

Dziś życzę Wam spokojnych snów. Aby takie były proponuję wieczorem nie rozmyślać o problemach tylko chociaż kilka minut pomedytować, tak jak potraficie. Gwarantuję, ze zaśniecie szybko i będziecie spać bardzo spokojnie:-)

Dodano: 14 stycznia 2016 Kategoria: Dla zdrowia, Motywacja Tagi: , , , 1 Komentarz

Dodaj komentarz




Komentarze

  1. Retal napisał(a):

    I have visited a lot of wseeitbs but I think this one has got something special in it. Let us so live that when we come to die even the undertaker will be sorry. by Mark Twain.VA:F [1.9.13_1145]Rate this comment from 1 to 5:please wait…VA:F [1.9.13_1145](from 0 votes)

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl