Projekt odchudzanie cz.7 nawyk 4

Witam wszystkich mniej lub bardziej się odchudzających.

Dzisiaj jak w każdy wtorek dodaję do naszej listy nowy nawyk. Przypomnę już wdrożone nawyki.

1 nawyk-regularna aktywność fizyczna ( min. 5 km dziennie)

2 nawyk -picie wody ( w moim przypadku to 2,5 l dziennie)

3 nawyk -spożywanie posiłków regularnie co 3 godziny

4 nawyk ( od dziś) to jedz 2 razy wolniej niż dotychczas

Dlaczego tak niepozory ( aczkolwiek wcale niełatwy) nawyk ma olbrzymie znaczenie przy odchudzaniu?

Opowiem Wam historię mojej znajomej, która jest bardzo szczupła i wiecznie narzeka, że chciałaby przytyć ( każdy z nas ma jakieś marzenia, chociaż nieraz są one zupełnie inne:-). Zapytałam jej kiedyś jakich zasad żywieniowych przestarzega. Odpowiedziała mi, ze żadnych. Po prostu je kiedy jest głodna, a gdy nie jest to nie je. Często próbuje słodyczy i ciast, chociaż jak sama twierdzi nie jest w stanie zjeść ich zbyt dużo, ale zawsze zjada tyle na ile ma ochotę.

Zaintrygowała mnie ta odpowiedź , dlatego poszukałam informacji dotyczących zachowań ludzi szczupłych i otyłych .

Badania dowodzą, że ludzie od zawsze szczupli:

  • niewiele myśli poświęcają jedzeniu,
  • gdy są głodni jedzą,
  • jedzą świadomie, powoli i delektują się każdym kęsem,
  • kiedy już się nasycą przestają jeść.

Co natomiast robią ludzie, którzy mają problemy z utrzymaniem właściwej wagi:

  • ciągle myślą o jedzeniu (przypomnij sobie ile razy w ciągu dnia myślisz o jedzeniu, o tym co można a czego nie można jeść, albo najgorsze co by się bardzo chciało zjeść a nie można:-),
  • gdy są głodne, albo nie jedzą (bo akurat są na diecie), albo rzucają się na jedzenie (bo właśnie skończyli się odchudzać, schudli i mogą sobie pozwolić w końcu się najeść) i jedzą go o wiele więcej niż potrzebują do zaspokojenia uczucia głodu,
  • często jedzą w pośpiechu, nie przeżuwając dokładnie jedzenia i nie delektując się ich smakiem,
  • co z kolei powoduje, że nie zauważają sygnałów płynących z ciała, które mówią im, że są najedzeni

Zatem od dziś myślę, jak osoba szczupła.

Od rana staram się świadomie rozkoszować się jedzeniem i jem dwa razy wolniej niż do tej pory tak , aby poczuć prawdziwy smak jedzenia.

Dlatego postanowiłam, że w trakcie posiłku nie oglądam telewizji, nie czytam książki ,nie oglądam filmów na you tubie i nie przeglądam facebooka. Nawet nie macie pojęcia jakie to trudne:-(

Moje odchudzanie

Wróciłam z wakacji  i w niedzielę umówiłam się na bieganie z Anią i S.  Ania, która świetnie gotuje od tygodnia testuje nową książkę kucharską i codziennie zjada na śniadanie super zdrowe papki warzywno-owocowe. S. zapisał się na niedzielę na półmaraton. Jak to miło mieć tak ambitnych przyjaciół!

Przebiegliśmy 6 kilometrów po lesie. Był to bieg a nie jakiś tam marszobieg w moim wykonaniu. Dla S. to była zapewne rozgrzewka. Ania również nie wyglądała na zmęczoną. Czego nie mogę powiedzieć o sobie.

Od jutra zaczynam ćwiczyć, ale tak porządnie. W przyszłym tygodniu mamy się spotkać i pobić poprzedni rekord czasowy. A ja już się boję czy dam radę:-)

Życzę spokojnego jedzenia

Kasia

 

 

 

Dodano: 25 sierpnia 2015 Kategoria: Projekt odchudzanie Tagi: , , , , , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl