Regularny wysiłek fizyczny

Korzyści związanych z regularnym wysiłkiem jest mnóstwo a jednak zmobilizować się do ćwiczeń nie jest łatwo. Większość z nas już próbowała regularnych zajęć fitness, na siłowni lub biegania. Na sali wysportowane dziewczyny robią po kilkanaście powtórzeń trudnych ćwiczeń, nadążyć za instruktorką ciężko a na drugi dzień mamy okropne zakwasy. Po takich doświadczeniach nasz początkowy entuzjazm szybko mija.

Tymczasem, aby wysiłek fizyczny przyniósł nam korzyści dla zdrowia wcale nie musi być wyczerpujący. Najważniejsza jest regularność. Warto zacząć od lekkich ćwiczeń a w miarę poprawy kondycji zwiększać ich intensywność i czas trwania.

WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaleca ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu a najlepiej codziennie przez 30 minut. Jednak jeżeli ktoś nie ćwiczył od wielu lato to nawet codzienny 10 minutowy spacer istotnie wpłynie na jego ogólną poprawę samopoczucia. Bardzo pomaga ustalenie stałej pory ćwiczeń. Może to być poranna gimnastyka lub wieczorny spacer.

Jednak jeżeli bardzo brakuje nam mobilizacji najlepiej zapisać się na zorganizowane ćwiczenia. Na początek dobrze wybrać coś łatwego i przyjemnego.

Dodano: 15 października 2014 Kategoria: Dla zdrowia Tagi: 2 komentarze

Dodaj komentarz




Komentarze

  1. pawelg83 napisał(a):

    Regularność była w moim przypadku wielką bolączką. Trenowałem zrywami i miewałem długie okresy przestojów. Zbawieniem okazała się…kartka papieru. Dobry plan treningu ułatwił mi zachowanie systematyczności. Teraz korzystam z Muscle Boss, który ma taki dziennik w formie interaktywnej.Ćwiczę sam, w domu i na świeżym powietrzu (bieganie).

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl