Wakacje, czyli odchudzanie czas zacząć!

Wakacje to najgorszy czy najlepszy czas na odchudzanie?

Uważam, że nie ma lepszego! Oczywiście nie każdy może się ze mną zgadzać. Jednak sprawdziłam to i wiem, że działa. Swoje odchudzanie rozpoczynałam w wakacje 4 sierpnia 2015 i do 12 grudnia schudłam 10 kilogramów. Więcej przeczytacie tutaj.

Dlaczego akurat w wakacje?

Ponieważ  wtedy mamy zwykle trochę spokojniejszy okres w naszym życiu, a żeby się odchudzać potrzeba spokoju, wolnej głowy i skupienia.

W poniedziałek prowadziłam szkolenie dotyczące zdrowego stylu życia i osiągania celów dla niezwykle sympatycznych osób.  Oczywiście zaproponowałam obecnym tam osobom wyzwanie polegające na tym, aby nie tylko słuchać wykładów, ale zacząć działać. Dlatego postawiłyśmy sobie konkretny cel i termin. Bardzo się z tego powodu cieszę, bo zauważyłam, że sama, gdy nie mam konkretnego celu zaczynam zaniedbywać moje nawyki.

Cel jest bardzo prosty, stworzony specjalnie dla początkujących osób i na okres wakacyjny.

Osoby, które wezmą udział w tym wyzwaniu to:

Ada (Adriana)
Ewa
Oliwia
Ania
Renata
Kasia (to ja)
Jest też miejsce dla Ciebie, jeżeli chcesz do nas dołączyć ( napisz o tym w komentarzach lub na maila odchudzanieprojekt@gmail.com ).

Nasz cel:

Przez 5 kolejnych tygodni wdrażać 1 zdrowy nawyk i go kontynuować.

26 lipca każda z nas opisze na blogu nawyki jakie wdrożyła i czy je stosowała.

Czyli

1 tydzień- nawyk 1, czyli np. piję 2,5 litra wody dziennie

2 tydzień – nawyk 1 i 2, czyli np. nie jem 3 godziny przed snem oraz piję 2,5 litra wody dziennie

3 tydzień- nawyk 1,2 i 3

4 tydzień-nawyk 1,2,3 i 4

5 tydzień -nawyk 1,2,3,4i 5

Nawyk każdy wybiera sobie sam, ponieważ np. jedna osoba lubi  kotlety schabowe a druga już dawno z nich zrezygnowała ale np. je tuż przed snem. Na końcu wpisu znajdziecie listę moich nawyków, które wdrażałam podczas odchudzania. Dodatkowo w każdy wtorek będę opisywała nawyk, który sama będę wdrażała, może kogoś zainspiruje.

Nawyk nr 1 w tym tygodniu piję koktajl energetyczny.

Nasza strategia działania.

Richarda Wiseman „59 sekund” przeprowadził badanie, zgodnie z którym jedynie 10 % osób jest w stanie osiągać zamierzone cele. Oczywiście my wszystkie chcemy znaleźć się w tej szczęśliwej dziesiątce.  Znamy wyniki tych badań i wiemy jakie strategie są skuteczne. Dokładnie opisywałam je tutaj. Dlatego mamy zamiar je stosować. Poniżej opis planowanych przez nas działań.

Osoby, którym się udało:

1. Mieli plan

  • zaplanowali konkretne działania – u nas 5 zdrowych nawyków
  • rozkładali swój plan na sekwencję mniejszych celów- 1 nawyk wdrażany w 1 tygodniu
  • cele były konkretne, wymierne i przydzielono im określony czas realizacji- termin 26 lipiec 2016

2. Opowiadali o zamierzeniach rodzinie, przyjaciołom i kolegom – już wiecie, bo opisałam to na blogu a dodatkowo jako grupa się wspieramy:-)

3. Myśleli wcześniej o dobroczynnych skutkach, korzyściach, które przyniesie im zrealizowanie planów- wierzymy, że dzięki tym nawykom będziemy zdrowsze, będziemy mieć więcej energii i przy okazji trochę schudniemy:-)

4. Dawali sobie nagrody za zrealizowanie każdego pomniejszego celu- zakup ładnego ubrania podkreślającego sylwetkę

5. Zapisywali swoje postępy np. w formie wykresów-będę zapisywała na wykresie codziennie czy udało mi się zrealizować plan

Trzymajcie za nasz kciuki, żeby się udało i dołączajcie do wyzwania.  Jest wyjątkowo proste!

Kasia

P.S. Poniżej lista moich nawyków, które wdrażałam podczas odchudzania. Na blogu znajdziecie dokładne ich opisy.

  1. regularna aktywność fizyczna
  2. picie dużej ilości płynów ( 2-2,5 l)
  3. spożywanie posiłków  co 3 godziny
  4. jedzenie 2 razy wolniej niż dotychczas
  5. porcja warzyw i owoców do każdego posiłku
  6. planowanie posiłków
  7. rezygnacja z cukru
  8. jak najmniej soli
  9. więcej snu (7,5 h)
  10. więcej błonnika
  11. ostatni posiłek 3 godziny przed snem
  12. jak najmniej żywności przetworzonej
  13. pozytywne myślenie o sobie
  14. zdrowe śniadanie
  15. triki  żywieniowe ( lustro, mała zastawa, brak przysmaków w domu)
  16. picie rano wody z cytryną
  17. produkty zasadotwórcze do każdego posiłku
  18. jak najczęściej zastępuje pieczywo kaszą jaglaną

Dodano: 21 czerwca 2016 Kategoria: Motywacja, Projekt odchudzanie Tagi: , , , , 1 Komentarz

Dodaj komentarz




Komentarze

  1. Lorena napisał(a):

    Created the greatest arlitces, you have.

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl