Zielone zdrowie – kiwi

Kiwi to bardzo popularny i smaczny owoc. Chińczycy mówili o kiwi: gęsia jagoda. Nowozelandczycy nazwali je na cześć ptaka, którego upierzenie dziwnie przypominało włochatą skórkę owocu. Europejczycy, którzy smak kiwi poznali dopiero w połowie ubiegłego wieku, z miejsca okrzyknęli go owocem zdrowia. I nie ma w tym przesady. Owoc kiwi to prawdziwa bomba witaminowa.

Kiwi zawiera witaminę K , która odgrywa zasadniczą rolę w metaboliźmie kości. Niedobór witaminy K jest związany z niską gęstością kości i zwiększonym ryzykiem złamań.

Potas

Niedobór potasu prowadzi do zmęczenia i osłabiena a nawet skurczu mięśni. Kiwi jest idealnym żródłem potasu.

Witaminę E

Jedzenie kiwi może być bardzo dobre dla naszej cery. Kiwi bogate jest w witaminę E , która chroni przed zmarszczkami.

Miedź

Miedź niezbędna jest do tworzenia się krwinek czerwonych, bierze udział w syntezie melatoniny i w tworzeniu tkanki łacznej.

Kwas foliowy

Kwas foliowy jest czynnikiem antyanemicznym, pobudza procesy krwiotwórcze, czyli powstawanie czerwonych krwinek.

Kwas foliowy reguluje wzrost i funkcjonowanie komórek a także wpływa dodatnio na system nerwowy i pracę mózgu.

Magnez

Niedobór magnezu  powoduje zwiększenie pobudliwości nerwowo-mięśniowej oraz osłabienia i nieprawidłowości pracy serca.

Wapń

Kiwi jest jednym z niewielu owoców, które zawierają wapń.

Błonnik

Wysoka zawartość błonnika pomaga w schorzeniach takich jak cukrzyca czy rak jelita grubego.

 

Kiwi jak większość owoców jest niskokaloryczne. Jedna sztuka zawiera jedynie 40-50kcal (w zależności od wielkości). 100 g kiwi to około 60 kcal i aż 2 g błonnika.

Dodano: 24 marca 2015 Kategoria: Przepisy Tagi: , , , , , , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl