Jak uporządkować swoje życie? – część 4 działanie

Co tydzień piszę Wam o moim ulubionym systemie  skutecznego realizowania działań. Uważam, że jest to najlepszy i równocześnie najprostszy system zarządzania czasem. Moim zdaniem nawet osoby słabo zorganizowane ( ja również kiedyś tak o sobie myślałam ) są w stanie go ogarnąć i wdrożyć.

Mój ulubiony system to Zen To Done , którego autorem jest Leo Babauta. Więcej przeczytasz tutaj. Składa się z 10 prostych nawyków. A gdy już je wdrożysz Twoje życie stanie się o wiele spokojniejsze i bardziej uporządkowane.

  1. Nawyk pierwszy to gromadzenie. Zawsze i wszędzie bądź gotowy do zapisywania wszelkich napływających do Ciebie informacji. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  2. Nawyk drugi to przetwarzanie.Podejmuj sprawne decyzje dotyczące wszystkich spraw przychodzących.Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  3. Nawyk trzeci to planowanie. Wyznacz najważniejsze Kamienie Milowe Tygodnia i wyznacz czas kiedy chcesz je osiągnąć. Więcej przeczytasz tutaj.

Dziś moim zdaniem najważniejszy nawyk, czyli DZIAŁANIE.

działanie 1

Bo to właśnie działanie nadaje sens naszemu życiu. Znam mnóstwo osób, które ciągle chodzą na szkolenia, czytają mądre książki, a jednak  nie potrafią swojej wiedzy wdrożyć w życie. Jeżeli Ty również masz z tym problem, to wiedz, że  jesteś w większości. Jak pokazują badania jedynie 2-3% ludzi jest w stanie robić to co sobie zaplanowało. Większość z nas potrzebuje silniej motywacji i mobilizacji. Dlatego poniżej kilka praktycznych wskazówek z systemu Zen To Done, które pomogą Ci zrealizować to co sobie zaplanowałeś/aś.

1.Wybierz Kamień Milowy, który dzisiaj chcesz wykonać, a następnie zobowiąż się do jego realizacji.  Jeżeli wymaga mało czasu, to postanów, że będziesz robił, aż skończysz a jeżeli więcej czasu to ustal, że będziesz je robił przez określony czas np. 30 minut.

2.Skup się maksymalnie – posprzątaj na biurku, wyłącz pocztę elektroniczną i telefon.

3.Użyj minutnika.Ustaw minutnik i skup się na zadaniu tak długo jak to możliwe. To mój ulubiony sposób i zawsze działa, nawet jak bardzo mi się nie chce.  Można ustawić budzik na 60 min, na 30 min a gdy ktoś ma problemy ze skupieniem to chociaż na 15 minut.

4. Sprawnie obsługuj przerwania. Gdy ktoś Ci przerwie, to zanotuj sprawę do załatwienia w notatniku i ponownie wróć do realizacji zaplanowanego zadania.

5.Nie daj się skusić, aby aby sprawdzić pocztę lub facebook w czasie wyznaczonym na realizację zadania.

6.Stwórz procedurę przerwań krytycznych. Jeżeli zdarzą się pilne sprawy takie, że faktycznie musisz przerwać realizację swojego działania to zaznacz miejsce gdzie skończyłeś/aś, odłóż papiery związane ze swoim zadaniem na bok i niezwłocznie po załatwieniu pilnej sprawy wróć ponownie do swojego zadania.

7.Stosuj przerwy. Przejdź się po pokoju, wyjdź na zewnątrz, pooddychaj świeżym powietrzem.

8.Pogratuluj sobie gdy skończysz, w nagrodę możesz przejrzeć np. ulubione blogi, ale nie dłużej niż 10 minut, tak aby nie stracić zapału do realizacji kolejnego działania

Są jednak dni, gdy tak bardzo Ci się nie chce, że powyższe zasady nie działają. Wtedy wykorzystaj następujące wskazówki:

1. Tylko 5 minut. Zapowiedź sobie że poświęcisz tylko 5 minut na dane zadanie. Nie brzmi to aż tak zniechęcająco jak najbliższe kilka godzin.

2. Po prostu zacznij.Kiedy przystąpisz do pracy o wiele łatwiej będzie Ci ją kontynuować.

3. Wyznacz sobie nagrodę. Ten sposób często stosuję i świetnie działa. Jak już pisałam ostatnio staram się wolne chwile poświęcać na sprzątanie. Wtedy  na przykład jeżeli chcę sobie kupić coś nowego do ubrania to najpierw sprzątam w szafach i oddaję niepotrzebne ubrania, bo trzeba pozbyć się niepotrzebnych rzeczy,  żeby zrobić miejsce na nowe. Dopiero, gdy już zdobię porządek wybieram się na zakupy.

4.Ekscytuj się. Poszukaj interesujących elementów związanych z realizacją Twojego zadania. Być może dzięki niemu zwiększysz Twoje przychody albo nauczysz się czegoś nowego ? Co jednak z zadaniami do których trudno jest dobudować taką filozofię ? Ja myślę wtedy zawsze o tym, że gdy zrobię już to nudne zadanie to kolejne zadanie, które sobie wyznaczę będzie bardzo ekscytujące.

5.Skupiaj się na pozytywach. Potraktuj je jako wyzwanie, okazję do nauczenia się czegoś nowego, opanowania nowych umiejętności, zarobienia pieniędzy, poznania nowych ludzi, zdobycia powszechnego uznania lub rozwoju swojej kariery.

6.Zobowiąż się. Jeśli brak Ci motywacji to opowiedz o tym swoim przyjaciołom lub rodzinie a następnie informuj ich o postępach.

Źródło :http://biz.blox.pl

Dodano: 13 marca 2016 Kategoria: Motywacja Tagi: , , , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl