Jak uporządkować swoje życie?- część 5 prosty system

Przyznaję, że bardzo trudno jest trzymać się obranego planu. Obiecałam Wam, że co tydzień będę pisała Wam o moim ulubionym systemie  skutecznego zarządzania czasem ( Zet To Done) i równocześnie będę go wdrażała. A jednak jakiś chochlik cały tydzień podpowiada mi jakieś inne ciekawe tematy, które na pewno Was bardziej zainteresują.  Jednak obiecałam Wam i sobie, więc będę pisać i wdrażać. Mało tego być może Wam również ten temat zaczyna się dłużyć, ale wytrwajcie, ponieważ sprawdziłam i ten system działa. Jest niesamowicie skuteczny i przynosi rewelacyjne efekty, szczególnie tym osobom, które mają poczucie, że ich życie nie jest dostatecznie dobrze uporządkowane. Zatem zaczynajmy.

Przypomnę, że  system Zen To Done , którego autorem jest Leo Babauta składa się z 10 prostych nawyków. Więcej przeczytasz tutaj.  Aby Was zachęcić do jego wdrożenia powiem, że jest to najprostszy system zarządzania czasem i swoimi osobistymi celami jaki znam. Dodatkowo wdrażając go w praktyce jeszcze trochę go uprościłam.

  1. Nawyk pierwszy to gromadzenie. Zawsze i wszędzie bądź gotowy do zapisywania wszelkich napływających do Ciebie informacji. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  2. Nawyk drugi to przetwarzanie.Podejmuj sprawne decyzje dotyczące wszystkich spraw przychodzących.Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  3. Nawyk trzeci to planowanie. Wyznacz najważniejsze Kamienie Milowe Tygodnia i wyznacz czas kiedy chcesz je osiągnąć. Więcej przeczytasz tutaj.
  4. Nawyk czwarty to działanie. Skupiaj się na jednym zaplanowanym zadaniu na raz i wykonuj je do końca. Więcej przeczytasz tutaj.

Nawyk piaty to PROSTY I GODNY ZAUFANIA SYSTEM.

To co najbardziej lubię w systemie Zen to done, to to że skupia się przede wszystkim na działaniu. Tak naprawdę to najprostsze rozwiązania są zawsze najskuteczniejsze.  Wiele osób chcąc skutecznie zarządzać czasem korzystam różnych skomplikowanych programów komputerowych. Jednak tak, jak już wcześniej napisałam ja gubię się w tych skomplikowanych rozwiązaniach. Nasz system powinien być możliwie jak najprostszy, dlatego podobnie jak Leo polecam wykorzystanie  zestawu list, które pomagają skutecznie zarządzać realizację naszych zamierzeń.Uwaga liczbę list również należy minimalizować.

Przykładowe listy to :

  • w pracy, czyli wszystkie sprawy związane z pracą
  • osobiste, czyli wszystkie sprawy prywatne
  • na mieście, czyli np. zakupy
  • w telefonie, czyli sprawy, które możemy załatwić przez telefon niezależnie, gdzie jesteśmy
  • w oczekiwaniu, czyli przekazane do załatwienia innym osobom

To oczywiście przykładowy zestaw list. Najważniejszą rzeczą, jest regularne, najlepiej codzienne przeglądanie tych list. To właśnie jest najtrudniejsze.

Na początku napisałam, że powinniśmy posiadać prosty i godny zaufania system. Co się na niego składa?

  1. skrzynki spraw przychodzących-pisałam o tym przy okazji nawyku numer 1
  2. kalendarz papierowy lub elektroniczny
  3. listy
  4. archiwum ( o tym narzędziu jeszcze napiszę)

Oczywiście niezbędnym elementem systemu jest codzienne zaglądanie do niego ciągłe jego uaktualnianie. To główny klucz powodzenia!!!

Źródło :http://biz.blox.pl

Dodano: 20 marca 2016 Kategoria: Motywacja Tagi: , , Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

UE Innowacyjna Gospodarka
UE

DOTACJE NA INNOWACJE - INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ

© 2014 wpogonizazdrowiem.pl

Tworzenie stron www Veden.pl